Veckans smoothie!

Hejsan!
 
     Jag fick för mig att jag skulle göra en juice cleanse för några månader sedan. När jag tog en ordentlig kik på det insåg jag att med mitt tempo och så som jag tränar och vill leva så är jag inte sugen på att lägga tid och energi på det ^^ MEN jag började då istället att göra egna juicer och smoothies hemma för jag tänker att det är väl rätt najs att byta ut i alla fall kanske en frukost eller något mellanmål här och var några gånger i veckan? Det är ju ganska bra, fräscht och en riktig vitaminbomb. Vissa smoothies jag har gjort har jag blivit superpigg av verkligen. Så jag testar lite olika ibland, lite egna hopkok av sånt som finns hemma eller så letar jag upp recept på instagram eller googlar för att få lite tips. 
     Den här veckan testade jag något nytt! Jag har börjat följa ett konto på instagram som heter @thesmoothieguy. Där har jag hittat en massa spännande enkla recept som jag ska prova tänkte jag. Så igår var jag och handlade och sen gjorde jag denna: 
 
2 dl spenat
1 banan
2 dl ananas
1 tsk chiafrön
2 dl havremjölk 
(i receptet står det mandelmjölk, men veeeet ni hur mycket vatten som krävs för att göra mandelmjölk? Haha, så jag kör havre!)
 
     Alltså den var ju jättegod. Jag har bara lite svårt för smaken av banan och brukar aldrig göra smoothies med banan annars. Men idag bytte jag ut frukosten mot en smoothie och kände att jag behövde något "matigare" och jag är rätt nöjd ändå. Nån mer än jag som inte klarar att dricka smoothies utan sugrör? Haha, omöjligt. 
 
PUSSHEJ
 
 
Livet | Detox, Smoothie | |
#1 - - Sara Ekman:

åh vad gott <3

#2 - - Angelica Wåhlin:

Mums!

#3 - - lindajanssons - fashion:

Åh!😋 Den ska jag prova😃

#4 - - Carolina:

Vad smart att göra göra egen smoothie! Det är något jag ska bli bättre på att göra :)

#5 - - Petra Olsson:

Smoothies e så gott och jag måste testa denna nyttiga med spenat, kram

#6 - - Celine:

Mums så god och fräsch!

#7 - - Linnea Kinis:

Åh tack för tipset! Älskad smoothies :)

#8 - - Pauline Hurtig:

är så dålig på att komma mig för å göra smoothie..

#9 - - Sara:

Mums vad gott :)

#10 - - Ida - foto & häst:

Men åhh så god! Måste jag testa :D

#11 - - Emma Engström:

Nej men alltså denna måste ju vara hur god som helst verkligen! MUMMA <3

#12 - - Jennifer:

Den lät riktigt god :D Sällan vi gör smoothies dock..

#13 - - Ullie:

vi har ofta haft banan vvanlij yougurt . chiafrö och jordubbar eller hallon super gott
men ja e lite larvig me spenaten men sett flera andra ha det så ja såg ju gott ut hi hi
fin midsommar kramar

#14 - - Carro:

Härligt att den var god! 😍

#15 - - Alice:

Åh, dricker också jättemycket smoothies och jucieliknande saker! Denna måste jag testa! <3

#16 - - Hilma Eklund:

Åh jag måste skaffa mig en sån där shaker eller vad det kallas! Verkar sååå himla smidigt :D Glad midsommar på dig fina du <3 KRAM!

Svar: Jag har en väldigt stark blender hemma där jag gör mina smoothies! Den är från Elis&Ebba och kan krossa is till och med :D
Maolion

#17 - - Amanda Sofi:

Vilket bra tips, måste provas!

#18 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Tack för receptet :) Jag gör sällan smoothies nu för tiden. Borde börja igen

Svar: Ja, det tycker jag! :D
Maolion

#19 - - Yasmine:

Jag är också inne på att göra juice cleanse, så detta recept tages tacksamt emot! Nästa gång jag är ledig en helg ska jag köra tänkte jag! :D Kram

Svar: Spännande! Jag skulle inte kunna göra en hel cleanse men smoothies och juicer är alltid bra ibland :D
Maolion

#20 - - sofia:

Omg vad det där lät gott, måste verkligen prova nu i sommar! Haha sugrör är verkligen ett måste, bli inte samma annars ;) Kramar <3

Svar: Hahaha, eller hur! Mycket godare med sugrör ^^
Maolion

Upp