Godmorgon!

     Jag sitter och äter frukost nu, ser på youtube och laddar för en lång jobbdag. I tisdags började jag äntligen jobba ute på Ekehagens Forntidsby! Denna veckan är det en introduktionsvecka för oss nya instruktörer, de erfarna instruktörerna har kommit tillbaka och fräschar upp minnet och vi alla får lära känna varandra + de i basstyrkan som jobbar där bakom kulisserna. Så efter långa dagar ute i byn eller inomhus med timmar av teoretiska saker kommer jag hem och är helt mos i huvudet^^ Men det är kul och intressant! Det kommer bli några roliga månader nu framöver.   Jag ska alltså vara forntidspedagog, vara med och ta emot skolklasser för friluftsdagar ute i forntidsbyn! Jag ska alltså guida :) Woo.   Under de 11 veckorna som byn är öppen för skolverksamhet sååå är det hittills ca 11500 elever inbokade... Massa barn!
 
     Nu är det även några dagar sedan jag kom hem från skidresan med Emils familj! åkdag nummer 2 blev inte så lång för jag fick lite ont i vaderna, Emil hade ont i fötterna, det blåste som fan så soffliftarna stängde av. Det orkade vi inte med, så Emil och jag tog en paus i stugan och när vi började bli redo att dra ut igen kom nästan alla andra tillbaka hem för det blåste jävel... Men jag hann i alla fall med typ 2 åk, varav 1 var i en röd backe och jag var gråtfärdig hela vägen ner. Otäckt :)     Men ahne, jag hade en superbra helg och jag är supertacksam för att jag fick följa meeeed! ♥ MYSIGT
PussHej!
 
Livet, Ut På Tur | |
#1 - - Amanda Sofi:

Vilken härlig utsikt!

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så spännande det låter, forntidspedagog låter verkligen som något jag vill veta mer om :D. Kul att få jobba med sådant :)

#3 - - Matilda Berlin:

Nej vad spännande det låter!! Så kul att få jobba med ju =) kram finaste <3

#4 - - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Vilket spännande jobb, väldigt annorlunda :D

#5 - - Emma Engström:

Det låter faktiskt himla roligt med jobbet! :D <3

#6 - - Yasmine:

Alltså vilken häftig upplevelse att jobba som guide på ett så coolt ställe! :D Kram <3

#7 - - Johanna:

Låter som ett härligt jobb du har framför dig :) så fina bilder.

#8 - - Ida - foto & häst:

Men så roligt!! Låter superspännande :D

#9 - - Sara:

Kul med nytt jobb, och härligt med skidresa :)

#10 - - Carolina:

Åh så roligt! Det verkar vara ett väldigt intressant och roligt jobb :D

#11 - - Hanna- livet som ung och svårt sjuk :

Åh där var jag min skolklass ca 2006, när jag gick i mellanstadiet! Minns det mycket väl! Häftigt att du jobbar där!
/Hanna

#12 - - Josephine:

usch, jag tycker inte heller om när det är brant, men fint med snö. :-) Lycka till med alla skolbarnen!

#13 - - Sara:

Hoppas det går bra på jobbet :)

#14 - - Tess:

Låter ju som ett superjobb! :D

#15 - - enna:

Mysigt med skidresa :)

#16 - - sarah :

åh så mysigt =)

#17 - - Heléna:

Så härligt det ser ut! Kram 💖

#18 - - Sara:

Vad roligt att jobba där :)

Upp