Jag har åkit skidor

Goddag!
 
Vi är i Sälen, såhär långt norrut ar jag aldrig varit. Det är is och snö och kallt och höga berg överallt. Efter en lång biltur tillsammans med pojkvän, hans syster och hennes pojkvän med donken och en massa musik var vi äntligen framme. Det är så fiiint! Aldrig sett sånt här förut ju. Jag gillart. Men Har haft sån himla ångest inför att åka.. och ju närmre vi kommit stunden som inte gick att undvika så har jag bara blivit mer och mer rädd och mer arg. Jag blir ju så arg när jag blir rädd. Uschianna. Men vi plockade ut våra hyrgrejer och idag efter en stabil frukost drog vi oss alla 11 skidåkare mot backarna. ÅNGEST. Jag överlevde liften, det var mysigt men lite superotäckt att åka så högt upp i luften med den där stora soffliften. men det gick bra, vi kom upp och jag kom ner. Jag ramlade i första åket men Malin och Emils kusin Felix hjälpte mig upp och på med skidan jag tappade. Resten av dagen har bestått av mestadels glädje men då och då har jag fått tränga undan några tårar när jag vart livrädd för någon brant backe. Hahah ^^
 
Andra åket efter ölen i toppstugan, vilket också var dagens sista åk så skulle vi bara ner en sista gång för att käka lunch i stugan. Vi åkte den vanliga vägen trodde vi men hamnade tydligen i backen intill, en svart sådan... Jag fick glida lite försiktigt på sidan ner medans jag svor och var arg och irriterad = Jag var med andra ord så jävla skiträdd. Jag ramlade en gång. Tog mig upp själv, fortsatte ner. Jag ramlade en gång till, tappade ena skidan, slog i mina knän och då fick Malin mig att ta av mig skidorna och kana ner på rumpan istället. Hahah.
Men jag har haft KUL! Fan vad kul det var att åka skidor tillsammans! Och efter grillad hamburgare till lunch och en nap var det dags för Afterski.     Nu är klockan snart 18:00, vi har lagom med öl och sprit i kropparna, vi hänger i stugan och tjötar och snart är det tacos. ♥
 
PussHej
 
Ut På Tur | SNÖ, Skidresa, Sälen | |
#1 - - Celine:

Att åka skidor är ju så underbart!! <333

#2 - - Sara Ekman:

Är ju inte lätt i början, men visst är det roligt :D

#3 - - Sara:

Vad roligt :)

#4 - - Yasmine:

Är sjukt imponerad över dig som åker dit och åker skidor trots att du är rädd! Kramar

#5 - - Tess:

Skidor är det bästa med hela vintern! :D

#6 - - Johanna:

Härliga bilder och i början är det läskigt innan man får kläm på allt! Men att hamna i en svart backe är inte så kul när man är nybörjare.... jag tycker de röda är läskiga haha, jag brukar hålla mig till gröna och blå :)

#7 - - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Men så härligt med en fjällresa :D

#8 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så roligt för er :D. Samt kanske extra kul för dig som aldrig varit så långt norrut tidigare :). Sälen är i samma landskap som jag bor i, men det är en bra bit även för mig att åka dit :)

#9 - - Ida - foto & häst:

Åh skidor är underbart!! Kan tro att det är lite svårt i början när man inte kan men sen när man börjar få kläm på det är de så roligt!!

#10 - - Emma Engström:

Sälen är ju SÅ roligt!! Du anar inte vad sugen jag blev på att åka skidor nu :D <3

#11 - - Carolina:

Åh så mysigt att åka skidor. Just Sälen har en speciell plats i mitt hjärta! Tufft av dig att våga dig upp i sittliften på en gång, det är då inte många som vågar! Trotts några fall i backen låter det som om du haft en riktigt bra dag!! 🤗

#12 - - Carolina:

Åh så mysigt att åka skidor. Just Sälen har en speciell plats i mitt hjärta! Tufft av dig att våga dig upp i sittliften på en gång, det är då inte många som vågar! Trotts några fall i backen låter det som om du haft en riktigt bra dag!! 🤗

#13 - - Carolina:

Åh så mysigt att åka skidor. Just Sälen har en speciell plats i mitt hjärta! Tufft av dig att våga dig upp i sittliften på en gång, det är då inte många som vågar! Trotts några fall i backen låter det som om du haft en riktigt bra dag!! 🤗

#14 - - Amanda Sofi:

Så roligt med skidor!

#15 - - Joakim:

Jättefint där, njut av tillvaron, ;-)..

Upp