Lördag // Söndag

Heeeeeeej
 
     Nu har veckan börjat lida mot sitt slut, jag avslutar min femte vecka som Londonbo. FEM veckor har jag bott här! Hur sjukt? Tiden går sååå fort. Men tittar jag på bilder från när jag precis kom hit så känns det som ett helt annat liv och där är en helt annan Malin. Wow.
I vilket fall, Hej. Jag har haft en så jäkla lugn helg. I fredags var jag ju ute med mina nyfunna kompisar på kvällen, vi gick till en mysig liten pub vid London Bridge. Vi köpte varsitt glas och tjötade en stund. Sedan åkte jag hem vid strax efter 22:00 för jag skulle upp och jobba dagen efter + att jag under dagen börjat känna mig sjukis igen... 
     När jag vaknade upp på lördagen så var jag helt slut. Jag var så trött. Usch. Men jag gjorde min arbetsdag; lagade pannkakor, hjälpte barnen iordning, fixade & trixade, hämtade barn och flängde runt i en taxi, innan jag vart färdig och kunde ta helg vid 12:45 ish. Då gick jag ner till mitt, kollade på serier och sen sov jag i drygt 2 timmar. Jag var heeeeelt slut. När jag väl vaknade gick jag till Starbucks, drack islatte och åt en toast, sedan gick jag till gymmet och tränade rygg. Och det var den dagen.. Haha. Jag har aldrig förut ätit toast på Starkbucks, så jag lyckades göra något nytt den dagen ändå.
 
Jag & one of my host kids, provade på fruit art också!
Kan ni se vad det är vi har skapat?
     Idag dårå. Idag har jag ändå orkat hitta på lite mer. Tanken var när jag gick upp att jag skulle åka till något museum. Men när tunnelbanelinjen dit jag ville åka vart avstängd så struntade jag helt i den idén, hoppade på en annan linje och bara åkte dit jag kände för. Jag hamnade tillslut vid Victoriastationen, därifrån gick jag till Joe & The Juice, köpte en iskaffe och en muffin, så satt jag där och skrev dagbok. Lugnt och skönt och bah gött. 
     Seeeen knallade jag bara runt. Jag gick till Westminster Abbey och fotade lite där. Jag vart i en park och tog lite bilder där. Jag gick till en ny park där jag aldrig vart förut och tog fler bilder däääär. Sen åt jag på Subway, gick till en tunnelbanestation och åkte hem. Det låter inte som mycket men jag har gått runt massor idag ^^ 
 
Ja, jag skrev fel datum. Låt mig va.
Jag var där, kolla vilken turist jag är
Här var jag med
Det är så sällan jag får bra bilder på mig själv.
Och jag är fortfarande nykär i min tandrad.
Så ni får stå ut med många bilder på mig ibland.
Glöm inte att följa mig på instagram @maoliion
PussHej
 
 
Au Pair, London Life | London, Turist | |
#1 - - Sara Ekman:

Härliga bilder :D

#2 - - NICOLE:

Ja oj va fort tiden går! Men fint, o så härliga bilder 😍

#3 - - Josäfin Andersson :

Såå mysiga bilder!

#4 - - Annie:

Så kul att få se bilder på dig!
Allt låter så spännande ;) Hoppas du trivs bra<3

Tror du har gjort en bläckfisk med bananen ;)

#5 - - Ida:

Så himla härliga och fina bilder! Verkar varit en supermysig helg ändå :D

#6 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!!

#7 - - sara:

Ja jösses vad fort tiden går, kan inte förstå att det redan gått en vecka in i oktober..

Härliga Bilder och kul att du skaffat dig lite nya vänner :)

#8 - - Ullie:

vverkar ändå va ett mysigt jobb me barnen ? pratar de svenska elle engelska?
tänk att tiden går så fort å trivs du ju nu ändå :)

#9 - - Celine:

Låter ju ändå som att dagen blev supermysig!

#10 - - Emelie Andersson :

Herregud vad tiden går fort och du kommer mer och mer in i London livet ju :) så härligt!

#11 - - Anita:

Finis!!

#12 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Sjukt hur fort tiden går egentligen... Man hinner ju knappt med

#13 - - Jeanette:

Men alltså hur mysigt låter inte det där! Låter som att du verkligen har det jättebra där borta :)

#14 - - Emma Engström:

Men vänta va, har det gått fem veckor redan?! Tiden går verkligen sjukt fort!! Älskar att få höra hur dina dagar är därborta och hur jobbdagarna ser ut :D <3

#15 - - Jennifer:

Kul att göra något nytt ju, hoppas toasten var god :D Hur länge är tanken att du ska bo och jobba i London? :)

#16 - - Annika:

fina bilder på dig.

#17 - - cassandra gigel:

vilka härliga bilder :D

#18 - - Alice:

Verkligen så roligt att ta del av! Att skriva dagbok på ett café låter ju himla mysigt! ^^

#19 - - Linnea:

Wow redan fem veckor!:)

#20 - - Sarah:

Kul att kolla in staden :) Många fina bilder :)

#21 - - Petra Olsson:

Men åh så härligt:) kram

#22 - - Johanna Utterberg:

Åh så underbara bilder, måste tillbaka till London snaaaart <3

#23 - - Amanda (Swedish Passport):

Det ser verkligen ut som att du har det himla bra, håller tummarna för att du ska bli helt frisk dock! :)

#24 - - Annie:

Vilken mysig dag!
Jag har aldrig varit i London, men borde åka dit :P

#25 - - Yasmine:

Underbara bilder! Kram

#26 - - Tina:

Wooow vad du har hunnit med mycket! Jättefina bilder med 😍 Det är en bläckfisk du och barnen skapat va?☺️ Håller med om att tiden går sååå fort!

#27 - - MK:

Ser ut som du har det veldig bra, og så mange fine bilder :D

#28 - - Carolina:

Alltid roligt att läsa igenom dina inlägg om hur du har det i London. Ser så galet mysigt ut :D
Ja, West minister byggnaden är galet fin. Minns hur jag och sambon strosade runt där och försökte fånga byggnaden på bild ;)

#29 - - Sarah:

fina bilder

Upp