En bra helg!

Hej Hopp
 
     Hallååå jag har kompisar nuuuuu. Haha, idag är det söndag och jag sitter helt utslagen i soffan efter en himla bra helg. Igår jobbade jag till 12:00 och sedan mötte jag upp två tjejer i centrum. Jag träffade dom två förra söndagen och vi hängde verkligen heeela dagen då. Kiki och Carla heter dom och har varit Au Pairer här lika länge som jag! Kiki är från Nederländerna och Carla från Australien, så kul att hänga med folk som inte är härifrån. Så vi möttes upp igår i centrum runt lunch och sen gick vi bara runt. Vi gick till i Rose Park och strosade runt (perfekt ställe för en dejt, recommend recommend) sen shoppade vi lite. Vi hamnade på en Beyond Retro och SATAN vad mycket coolt det fanns där inne! Så najs :D
 
     När jag vaknade idag fick jag ett meddelande från Carla som berättade att hon & Kiki skulle träffa två andra kompisar på ett fik i Chelsea vid 10:00 och frågade om jag ville komma också. Så jag gjorde mig iordning och åkte dit! Blev lite sen, kom dit typ 10:45 men sånt händer, haha. Vi åt lite sen frukost / brunch på ett fik som heter The Local's Café. Det vart kaffe i olika former, matcha pannkakor och acai bowl, YUM. Efter det strosade vi runt och kollade i lite olika butiker. Vi bestämde oss för att åka in till centrum för att shoppa vidare där, då hoppade vi på en buss och jag insåg att det var första gången jag åkte buss sedan jag kom hit. Haha, jag har vart här i 4 veckor och inte åkt en jäkla röd Londonbuss. Vi gick tillbaka till Beyond Retro, där vi var igår. Jag köpte en mössa och en t-shirt :D
Tillslut vart vi riktigt trötta och hungriga så vi gick och käkade lite, vi var extra snälla mot oss själva och köpte var sin dessert också, sen åkte vi hem. HELT SLUT.
 
Jag är så dålig på att fota vad jag gör,
glömmer liksom bort att jag har en blogg.
Men här är mat från i förmiddags :D
     Jag är så sjuk. Alltså jag mår så dåligt. Det har inte blivit bättre alls utan snarare sämre. Jag har haft ont i halsen, sen övergick det till en rejäl förkylning, jag har inte kunnat sova för jag hostar så mycket och eftersom jag hostar har jag fått mer ont i halsen igen. Det känns inte som att sjukdomen är påväg någonstans så jag får fortsätta hålla mig ifrån träning och jag får trycka i mig nyttig mat och medicin :) SÅ TRÅKIGT. 
 
 
      I veckan som kommer firar jag en månad som Londonbo. Jag ska försöka se till att bli frisk, jag ska skaffa mig ett National Insurance Number och jag ska försöka se eller göra något nytt varje dag! Typ åka dubbeldäckare, gå på ett museum eller två och käka fish n' chips. Vi får se. 
 
PussHej
 
London Life | Au Pair, England, London | |
#1 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh jag är också förkyld... Så jobbigt. Hoppas det blir bättre snart!

#2 - - Anita:

Härligt!!
Förkylningen lät dock mindre kul...
Men såååå läcker maten såg ut :) Kram

#3 - - Tina:

Så himla roligt att du träffat kompisar där! Och de är ju kul att dom inte är ifrån London med så ni kan prata lite om vad du tycker och dom tycker om London och sånt! Hoppas verkligen du kryar på dig, de är aldrig kul att vara sjuk! :(

#4 - - sofia:

Men gud så härligt att få träffa lite nya människor! Usch vad jobbigt att förkylningen håller i sig, sånt är aldrig roligt. Massa kramar :) <3

#5 - - petra:

men alltså wow vilka pannkakor helt galet fina,kul du träffat lite nya vänner ,kramar

#6 - - cassandra gigel:

åh vad roligt :D

#7 - - Yasmine:

Så roligt att du fått vänner men mindre kul att du fortfarande är så sjuk. Du får krya på dig <3 Kram

#8 - - Frida:

Men asså hur gott ser inte det där ut att vara då!!
Väldigt fotovänlig mat med :D

haha ja verkligen. Jag brukar tänka att allt tar dubbelt så lång tid nu för tiden med en bebis :P

#9 - - Emma Engström:

Åhh vad skoj att träffa nya människor som är från helt anta länder, vad man kan lära sig av varandra liksom! Usch ta hand om dig massor och kurera dig ordentligt <3 KRAM

#10 - - Johanna Utterberg:

Så kul med kompishäng, låter som fantastiska dagar :D

#11 - - Emelie Andersson. :

Åh vad roligt! :)
Hoppas du kryar på dig snart! <3

#12 - - Linnea:

Har också varit sjuk. Sååå jobbigt! Haft världens rethosta typ

Upp