Mornin'

     Idag är det lördag, barnen är lediga från skolan och jag jobbar bara halva dagen. Framöver kommer barnen ha swedish class på lördagar, men det har inte dragit igång riktigt ännu så idag är en lite chill och lazy day, sköööönt. Jag har hittills gjort en grön smoothie till mig själv som jag drack medans jag stekte pannkakor och skar apelsin till barnen. Nu skulle jag droppat av ett av barnen på fotboll efter frukosten men nu har hon blivit sjuk... Så vi kör lite mys framför TVn istället, sen ska vi nog på lunch och när jag blir ledig sen ska jag knalla till gymmet och gå på pass. Nu hörni, nu ska jag försöka träffa folk. Hahah, nej men det ska bli skönt att försöka komma igång med saker som jag vet att jag mår bra av och gör mig glad. Viktigt också att försöka komma ut och skaffa mig ett liv utanför huset. Det vore ju kul om jag faktiskt lärde känna några människor och kanske till och med fick en kompis, kanske. Jag har ju inte åkt genom ett företag för att bli Au Pair, bara haft lite kontakt med Cultural Care och deras Au Pairer är ju i USA, så det hjälper ju inte mig i mitt umgängesproblem här. Som tur är så trivs jag ju väldigt bra i mitt eget sällskap och har alltid saker att greja med, men jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte kände mig ensam. Jag bor ju i ett nytt land, vafan. Men det löser sig nog snart, håller vi tummarna för i alla fall.
 
 Ha en bra dag!
PussHej
 
 
Au Pair | Au Pair | |
#1 - - Amanda (Swedish Passport):

Åh, du ska nog se att du kommer få tag på ett par vänner snart! Testa annars Facebook-grupper i området, är ju så himla lätt att kunna få kontakt med människor via sociala medier idag :)

#2 - - Alice:

Så spännande! Du hittar säkert lite vänner snart, heja! ^^

#3 - - Elin:

Åh mysig morgon!! Kram på dig

#4 - - MK:

Høres ut som en fin plan for dagen, og får håpe du blir kjent med noen etterhvert :) Det er jo ikke bare-bare å flytte til et land hvor man ikke kjenner noen, men det ordner seg nok :) Ha en fin helg <3

#5 - - Johanna Utterberg:

Så mysig start på dagen och tror absolut att du hittar dig en eller flera vänner snart :) Kram!

#6 - - Carro:

Vilken härlig start på dagen! 😍

#7 - - Ullie:

låter som en mysig start på dagen
ja du är så ny det ordnar sej nog du kanske hittar nån å u o barnen är någonstans lycka till

#8 - - Jennifer:

Jag tror du kommer få nya bekantskaper :) Var bara dig själv och ta för dig så ska du se att det löser sig i längden :D

#9 - - Sara:

Lät som en bra lördag, skönt med bara en halvdag på jobbet. Hoppas ni får en härlig söndag :)

#10 - - Louise:

Låter helt underbart! :D <3

#11 - - Carro:

Åh, hoppas du snart lär känna någon i London som du kan umgås med lite då och då iaf! :)

#12 - - Sara Ekman:

Du kommer säkert träffa massa härliga människor snart <3

#13 - - Carolina:

Härligt med en lazy och mysig dag hemma! Jag hoppas att du inom kort kommer att etablera kontakt med någon i London så att du kan ta och umgås med någon <3

#14 - - Julia Svensson:

Åh vilken mysig morgon!!

#15 - - Hanna:

Låter som en bra start! Hoppas du lär känna några snart <3

#16 - - Pauline Hurtig:

vad härlig start! lycka till med allt :)

#17 - - Josäfin Andersson :

gud vad sugen jag blev på pannkaka nu haha :D

Upp