Blickar framåt

     Nu har nästan två veckor av 2020 gått och jag har börjat komma iordning här hemma, tror jag. Jag har gått runt och varit stressad för att jag inte har börjat jobba så jättemycket ännu, men när jag stannar upp och tänker efter så var det ju exakt därför jag valde att bo med mina föräldrar; för att jag inte skulle ha en hyra att stressa över för att slippa hetsa igång med massa jobb. Detta är ju egentligen enligt planen. Jag blir bara lite rastlös när jag bara jobbar någon kväll här och var, hahah ^^ MEN med tanke på att jag inte räknat med att flytta hem förrän i nästan februari så har jag ju kommit en bit på väg ändå. Har massor på G. Men jag ÄR ju hemma igen för att återhämta mig och ta hand om mig själv.
 
     Även fast jag fortfarande inte mår bra så känns det som jag är på rätt väg. För första gången på länge så känner jag mig lugn inför framtiden. Inte för att jag har framtiden planerad och för att jag vet vad jag vill göra med mitt liv (inte alls, överhuvudtaget) men för att jag känner nog mer nu än någonsin att det är okej. Det finns ingen som hetsar mig att planera upp min framtid, jag lever mer här och nu och jag känner mig fri. Jag känner mig fri. Magiskt. Det känns som att jag bara har positiva upplevelser och bra erfarenheter framför mig, jag vet knappt vad det är men jag har bara en bra känsla om framtiden helt enkelt haha. Sen är det ju skitjobbigt ibland när allting är så jävla ovisst, det är otäckt och jag känner mig lost. Men det känns ändå som jag VET att det kommer ordna sig. Nångång..
 
     SÅ; Vad har vi att se fram emot under 2020?
Jag har några planer redan och jag är så taggad så det är galet! I slutet av februari ska jag tillbaka till London över en weekend. Julia, som jag lärde känna i Zimbabwe 2017, och jag ska åka dit och gå på konsert för att se mitt och hennes med tror jag? absoluta favoritband, The 1975. Jag ser så gaaaalet mycket fram emot det! Det är ju bara 1,5 månad kvar tills dess så vi ska snart sätta igång med att leta hotell och flyg. Ska bli riktigt mysigt att åka tillbaka till London som turist. Sen är väl tanken att åka dit fler gånger under året, en gång med mina kompisar och en gång med mor & lillebror, fast det är ju inte bokat ännu. 
 
     Just Julia ska jag faktiskt träffa redan nu på fredag! På fredagmorgon åker jag tåg till Köpenhamn där jag ska spendera helgen tillsammans med några av de fantastiska människorna jag träffade i Zimbabwe, däribland Julia! Jag ser så mycket fram emot detta för jag har inte träffat några av dom sedan vi var i Afrika, vilket är över två år sedan. När vi var där så var vi som familj eftersom vi spenderade all vaken tid tillsammans och upplevde helt galna saker tillsammans och jobbade arslet av oss tillsammans i jobbiga väder. Några av dom har jag träffat efteråt, men Hetty t.ex bor i Australien så henne har jag inte träffat sedan Zim. Men hon kommer upp till oss i Norden! Det ska bli SÅ KUL! 
     Och sen, på tal om Afrika.... JAG SKA TILLBAKA! I slutet av september åker jag tillbaka till Antelope Park i Gweru i Zimbabwe. I en månad ska jag vara där, träffa människorna som jobbar där igen, jag ska få vara ute i bushen med kass internet och bara njuta av att vara utomhus, nära djur med fokus på här och nu. Eftersom jag varit där förut behöver jag inte börja om och lära mig på nytt utan jag kommer kunna ha mer fokus på allt det roliga. Jag ska njuta mer av sakerna jag inte tyckte var lika viktigt när jag var där sist. Det fanns ju liksom rätt så många fler djur än lejon i Zimbabwe...
     Efter den månaden så flyger jag direkt vidare till Namibia. Yes, jag ska få se minst ett nytt land under 2020 också! Jag ska vara där i en månad också, igen som volontär på N/a'an Ku Sê och då jobba med geparder, lejon, vildhundar och babianer och vad de nu kan ha där på sitt Wildlife Sancutary. ALLTSÅ DET SKA BLI SÅ KUL! 
     Folk har frågat mig HUR jag ska göra med mig Afrikaresa nu när jag inte mår bra. Men alltså.. jag har aldrig mått så bra som jag gjorde i Zimbabwe. Jag var verkligen mitt bästa jag när jag var där och det är en sån lättnad i kroppen och själen att veta att jag har den här fantastiska resan framför mig. 
 
Det kommer alltså fortsätta finnas saker att blogga om, hehe.
Hoppas ni vill hänga med under mitt 2020 också!
PussHej
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet | 2020, Antelope Park, Lejon, Naankuse, Resa, Reunion | |
#1 - - Emma Engström:

Du ska verkligen ta hand om dig nu vännen och göra allt för att må bra, att bo hemma kan ändå vara skönt! Guud vad roligt med Köpenhamn också!! KRAM <3

#2 - - Carro:

Ta hand om dig! <3 WOW så kul med Afrika!!

#3 - - cassandra gigel:

kul med afrika :)
sv; tack!! <3

#4 - - Jennifer:

Vad skönt att du börjar komma i ordning! :D

#5 - - Jessica Högberg:

Men oj, wow, vilken energi i detta inlägg, underbart. Klart det kommer lösa sej, skulle vilja säga att du flera bra planer för den nära framtiden som du kan få må bra av, kör bara <3

#6 - - Lisa:

Vad mycket roligt du har att se fram emot. Underbart att få vara volontär på ett wildlife sancutary. Det är ju rena drömmen. Alla dessa underbara djur. Ha det så gott kära du :) <3 kram

#7 - - Heléna:

Så många härliga saker du har att se fram emot och bra att du ändå har i bakhuvudet att ditt mående är viktigast! Jättefina bilder på dig!!! Kram fina du 💖

#8 - - Sara:

Lät härligt att du känner dig fri! Och roliga saker du har framför dig :)

#9 - - Julia Svensson:

Åh ska bli så kul att hänga med!!

#10 - - Ariel C:

Så fine planer du har!! Skal selv tilbake til London, og til Afrika 😁 Kenya i Februar, og London i Oktober! Gleder meg til å lese innleggene dine fra turene 💛

#11 - - Emelie andersson :

Åh vad kul med Afrika :) skönt att du har hittat tillbaka till lugnet även om du ibland stressar över jobb :) men ta hand om dig och njut! <3

#12 - - enna:

Du får kolla på det positiva och det du har hunnit med att göra än så länge :) Kram

#13 - - Sara Ekman:

Skönt att du är på rätt väg <3 och härliga saker att se fram emot :D

#14 - - Ullie:

oj va kul me afrika det är skön att man känner det går framåt

#15 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Alltså WOW! Bara WOW! Inte bara London och bandet och gänget, men Afrika! Namibia, wow! Jag har en lärare som alltid gråter när hon pratar om Namibia för att hon älskade det så mycket. Hon älskade den gula himlen, och hon volontärade med något konst och pedagogiskt för barn.

Jag hoppas att du igen ska få må riktigt, riktigt bra! Och det tror jag <3

Svar: Åh det låter magiskt! LÄNGTAR :D
Maolion

#16 - - Carro:

Skönt att höra att du känner att du är på väg tillbaka! Ta hand om dig! 😍

#17 - - Ama de casa:

Afrika är inte dumt det :-)

Ha ett fortsatt gott 2020!

#18 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Skönt att det känns som att du är på rätt väg :) Spännande med Afrika-resan :)

#19 - - Pauline Hurtig:

vad kul med Afrika :D

#20 - - Jossus Travelpics:

Låter helt otroligt kul med Afrika. När man inte mår så bra behöver man verkligen något att se fram emot.

#21 - - Ylva:

Åh, vilka fantastiska saker att se fram emot! Ha det så bra!

#22 - - Sarah:

Så roligt med en weekend i London :)

#23 - - Anita:

Så härligt :D

#24 - - Johanna Utterberg:

Gud så coolt med Afrika och det låter ju fantastiskt! :)

#25 - - Jeanette:

Men vilka fantastiska planer du har för året! :) Att åka till Afrika låter ju underbart, att besöka något land i Afrika är en dröm för mig, någon gång i livet så ska jag dit :)

#26 - - Josäfin Andersson :

Vad skönt att allt börjar lugna ner sig och falla på plats igen ♥

Upp