Två nätter i Köpenhamn

Heeeej
 
     Helgen som var spenderade jag i Köpenhamn. Jag bodde i en lägenhet mitt i smeten tillsammans med 7 av de jag kom närmast under min tid i Zimbabwe + pojkvännen till en av tjejerna. ÄNTLIGEN REUNION. Jag var lite orolig innan över hur stämningen skulle bli för vi har alltså inte träffats på över TVÅ ÅR och när vi var i Afrika tillsammans var det ju inte länge. En av de här tjejerna umgicks vi bara med i två veckor, och hon som åkte hit hela vägen Australien var bara där i tre veckor. Men fan vad nära vi kom varandra. Jag var verkligen nervös helt i onödan för såfort vi träffades och började prata med varandra var det precis som i Zim, vi drog direkt igång med vår jargong och vi hade SÅ mycket att prata om! Vi hade också så mycket kul att se och göra så det fanns inte tid för stel och tråkig stämning!
 
     På vägen till Köpenhamn så sov jag (jag vaknade 4:45 den morgonen och första tåget gick 6:05..), jag skrev dagbok, jag glömde dagboken på ett av tågen och fick SPRINGA tillbaka för att få tillbaka den. Jag hann. Jag glömde min resväska på ett av tågen och fick SPRINGA tillbaka för att hämta den. Jag hann, men den hade fastnat så jag drog lite stressat sönder ett av hjulen på väskan. Men jag kom fram och jag hade alla mina saker med mig, jag mötte upp Julia och Jonathan på tågstationen och så gick vi ihop till lägenheten där Hetty, Luke och Embla var! KRAMKALAS. När Stine sen kom gick vi och åt vegetarisk buffé, vi satt där och pratade i ett par timmar innan vi sen gick runt på gatorna i Köpenhamn, gick in i random butiker och myste runt!
     Första kvällen spenderades i lägenheten, vi åt lite snacks, drack nåt glas och hade det bara myyyysigt. Men vi var lite slöa så vi tittade på TV, djurprogram såklart, medans Hetty och Embla satt och stickade, hahah ♥ 
 
     Lördagen spenderades utomhus. Vi gick till en food market och tittade på massa fin mat och massa frukter och grönsaker och njöt av det vi såg. Det gjorde oss räääätt så hungriga och till lunch hade Luke fått tips om ett hamburgerhak som heter Gasoline och det låg i en gammal, renoverad bensinmack. Jag frös, var hungrig och var inte aaaalls sugen på att stå i den långa kön som var där och sen äta utomhus mitt i januari. MEN jag fick ge Luke cred sen efteråt för jävlar vad gott det var, och helt ärligt behövde jag väl bara mat för att bli av med min inre bitch. 
     Vi strosade runt på stan, shoppade alkohol och ingridienser till kvällsmaten; TACOS. Den här kvällen kom också Line och Therese, så vi kunde leka massa roliga lekar; Maffia, 4 Man i Soffan, ordlekar och dricklekar. Vi hade så jäkla roligt hemma så det blev ingen utgång, precis som i Zimbabwe, inga klubbar där inte hahah ^^
 
     Det var lite segare att ta sig ur sängen på söndagen men vi såg till att utnyttja den dagen ändå! Det var soligt så vi gick till Nyhavn för att fota såklart och sedan vidare till Christiania. Christiania är en fristad, en egen stad i staden Köpenhamn där det bor en hel drös människor med olika typer av alternativa livsstilar. Husen såg väldigt speciella ut, det var gatukonst, olika skyltar och "pynt" överallt och det hela låg runt en gammal vallgrav. I Christiania finns också Pusher Street, där cannabis säljs helt öppet, det luktade vänligt starkt i det här området hahah. MEN i det här fristyrets regelverk står det att inte tyngre droger, vapen eller våld får förekomma. Det var faktiskt väldigt kul att gå runt där!! 
     Vi åt fett god mat till lunch innan vi gick tillbaka till lägenheten för att packa ihop allt. Sedan vinkade vi av Embla på tågstationen, tog en öl på en Mikkeller-bar och klockan 18:20 var det min tur att åka hem! Jag är glad att vi hade de två australienarna med som verkligen ville gå runt och turista och hade kollat upp lite saker att se och ställen där vi kunde äta, för jag själv hade iiingen koll på Köpenhamn och kunde liksom inte bidra så mycket i planerigen, haha. Men nu känns det som jag verkligen sett mycket utav staden!
 
     Meeen vad mysigt vi har haft det! Det var så sjukt roligt att träffa alla igen och det är fantastiskt att ha såna kompisar som är som en andra familj, trots att de bor så långt bort och vi egentligen inte känner varandra. Det är speciellt. Att alla bor så långt ifrån varandra gör ju att vi vill åka runt och hälsa på varandra också, vilket är kuuuul! Så vi diskuterade lite sånt också; en weekend i min stuga i sommar igen oooooch en trip till Nya Zeeland? Hahah, hade vart kul! Men nu, next up så ska Julia och jag åka till London i slutet av februari! Tills dess ska jag leva på den här helgen ♥
 
PUSSHEJ
 
 
Resor | Christiania, Danmark, Köpenhamn, Nyhavn, Resa, Reunion | |
#1 - - Linnea:

Åh vad härligt ni såg ut att ha haft det!:)

#2 - - Heléna:

Det låter ju helt underbart och som en väldigt lyckad återförening! Så mycket roligt ni hann med och så fina bilder!!! Jag älskar Nyhavn - så fint där utmed vattnet med alla båtar och de färggranna husen. Kram 💖

#3 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Låter jättekul :) Så roligt att åka till Köpenhamn

#4 - - Amanda (Swedish Passport):

Alltså åh, låter ju verkligen helt fantastiskt! :D

#5 - - Ama de casa:

Vilken härlig reunion! :-)

#6 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Alltså åååh, det låter så HIMLA mysigt! Både att sticka och mysa och se naturprogram och att gå och göra sig hungrig bland all mat och att ha festligt hemma :D Såklart även Christiania. Jag önskar att cannabis var lagligt här också.

#7 - - Pauline Hurtig:

vad kul och mysigt!

#8 - - enna:

Vad roligt att det gick så bra och att ni hade så kul :)

#9 - - Jasmine:

Vilka innehållsrika dagar och kvällar i Köpenhamn! Kul att du delar med dig.
Kram

#10 - - Carro:

Åh vilken härlig helg! 😍

#11 - - Ylva:

Vad härligt att träffa alla igen! Jag åker ju ofta till Köpenhamn och älskar Christiania, alltså inte drogerna utan den avslappnade stämningen. På sommaren har de gratiskonserter där, jättemysigt!

#12 - - Ullie:

åh men va mysigt o träffas igen förstår att man bara kan prata med vissa som man träffades igår liksom

#13 - - Annika:

Vad trevligt och mysigt med Köpenhamn, fina bilder. Trevlig Helg.

#14 - - Angelica Wåhlin:

Men så härligt med reunion!

#15 - - Anita:

Så kul :D :D

#16 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Mysigt och roligt med en reunion! :D

#17 - - Sara Ekman:

Men wow så kul med en reunion <3

#18 - - Josefine:

Men oh wow! Vad häftigt och roligt! :D

#19 - - Frida:

Gud vad roligt med en sådan reunion! :D Och vilka härliga bilder

#20 - - Flisan:

Vad kul har själv aldrig vart där :)

Upp