En helg på Ön

     HejHopp! Förra helgen vart ju Erik och jag på Västkusten och äventyrade lite. Men helgen som var nu åkte vi över till Östkusten istället, till Öland där hans föräldrar har sommarstuga i Djupvik. Jag åkte till Ingarp redan i torsdags då jag fick ledigt från gymmet den kvällen, då spenderade vi natten i vårt huuuus! Tänk att Erik och jag ska hyra hus! Otroligt. Men det får skrivas mer om framöver. Först Öland!
     Efter massa pill i huset och vattning av blommor åkte vi 10:00 på fredagen mot Djupvik. Såfort vi kom fram var det strandhäng som gällde med Eriks familj och vi fick frallor å grejer. Vi solade, läste bok, jag somnade en stund och vi lekte med Lovelia, Eriks systerdotter. Eller försökte leka med henne, sådär första timmarna när vi ses igen är hon ganska skeptisk till just Erik & mig. Men hon mjuknade tillslut så vi har kunnat bebismysa hela helgen! ♥
 
     Förutom att sola & bada och massor av gos och bus med Lovelia har vi fart runt lite på loppisar! Det var loppishelg i Södvik, som inte ligger alls långt ifrån stugan så då åkte vi diiit. "Avståndsloppis" kallade dom det och det var en stooor loppis, eller flera som låg utspridda längs en hel gata. Vi älskar ju detta och spenderade mer än gärna lite tid där. Även fast Eriks föräldrar också tycker att det är kul med loppis så fick de flera gånger stå och vänta på oss medans Erik & jag låååångsamt gick igenom varenda pryl på varenda bord, haha. Det äääär så mysigt! Och det var värt det för vi lyckades hitta sju gamla böcker som vi verkligen ville ha! Dels för att de var så fina och sen verkade de väldigt intressanta också :D Mycket om historia. Gammalt, återanvänt, fin dekoration, historia. Vi vart nöjda.
 
     Hur mycket kul och mysigt det än finns att göra så kan vi ju inte gå en hel helg utan träning, nej nej nej. Erik hittade på magövningar medans vi låg på stranden "Kom igen, gosan! Nu kör vi!", vi spelade strandtennis, det vart styrketräning en morgon på altanen, Erik och jag tog en kort löptur till en av loppisarna och vi spelade padel! En timme padel i solen vart bokad på söndagen och det var riktigt riktigt roligt ♥ Vi var alla nybörjare på det här, förutom Erik, men det blev ändå några matcher och vi lyckades bli ordentligt svettiga! Jag & Susanna lyckades till och med vinna en match, faktiskt.
 
     Efter den här otroliga helgen tog det verkligen emot att packa ihop alla grejer och åka hem ensam på måndagen. Familjen Gerhardsson stannar kvar där ett tag till medans jag är här hemma och jobbar. Jag har blivit matad av mysiga bilder och filmer därifrån sedan jag åkte, meeen jag har det faktiskt helt okej här med, haha. Sååååå tacksam är jag i vilket fall för att jag får möjligheten att åka dit och spendera tid med Erik och hans familj i det lilla paradiset. En mår så bra i både hjärta & själ efter några dagar på Ön, och framför allt tillsammans med så bra fooolk ♥ Men nu börjar jag sakna min gos så tiden får gärna gå lite fortare..
 
PussHej
 
 
Livet | 2020, Loppis, Semester, Sommar, Sverige, Öland | |
#1 - - Hilma Eklund :

Alltså den sista bilden är sååå fin! Eller ja alla bilder är superfina men den sista var ju magisk! 😍

#2 - - Ariel C:

Så koselige bilder 😍

#3 - - Johanna Utterberg:

Låter som helt galet mysiga dagar!! :)

#4 - - Emma Engström :

Åh vad det låter som fantastiska dagar du haft, så mycket glädje och energi! Loppisen lät ju himla kul tycker jag, så roligt med såna grejer ☺️ KRAM ❤️

#5 - - Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

Åh vad kul med loppis :) Längesen jag var på en loppis dock. Så fina bilder och verkar så mysigt allting! :)

#6 - - Hilma Eklund :

Åh vad det ser mysigt ut! Speciellt den sista bilden 🥰🤗 kraaaam!

#7 - - Lisa:

Vilka härliga bilder. Ser verkligen jättemysigt ut :)
Älskar loppisar. Man kan verkligen göra fynd på dom.

Kram <3

#8 - - Pauline Hurtig:

åh vad fint och härligt! :)

#9 - - Ullie:

åhh det låter så mysigt
hoppas det går bra uan gos lite till då =)

#10 - - Annika:

Oj så vackra bilder.

#11 - - Carro:

ser ut som om ni haft det riktigt bra <3

#12 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Vad mysigt! :D

#13 - - Emelie Andersson :

Åh finaste Öland! Så glad att ha det nära mig! :) ser underbart ut.

#14 - - Frida:

Vad mysigt och det är ju så kul att gå på loppis!
Asså sista bilden! WOW!

#15 - - Sara Ekman:

Åh vad mysigt <3 Padel vill jag prova :)

#16 - - My Nordqvist:

Låter verkligen som en bra helg :D

#17 - - Flisan:

sv: jamen eller hur!

härliga bilder :D

#18 - - Amanda (Swedish Passport):

Åh, detta både såg och lät helt magiskt ju! Så avis på böckerna förresten, så himla fina ju :D

#19 - - Enna:

Så underbart du har haft det!!

#20 - - [email protected]:

Hej! Hoppas allt är fint med dig :)
Jag skulle vilja komma i kontakt med dig gällande ett samarbete.
Vid intresse så maila till [email protected], så berättar jag mer.
Ha en fin dag!

#21 - - MK:

Åå, så koselig, og det ser ut som dere har hatt det kjempefint :) Så mange fine bilder <3

#22 - - Ylva:

Vad spännande med hus! Lycka till! Padel skulle jag vilja prova, har hört att det är jobbigt, haha...

#23 - - Josäfin:

Ser otroligt härligt ut!! :D :D

#24 - - Malin Tarvainen:

Det är så sjukt kul med loppis :D Kram

#25 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Vad mysigt ni haft det :D

Upp