Vecka 3 - CHECK

     Ännu en vecka avklarad! "Jösses vad snabbt det gått!" "Detta var ju inte så svårt" och "Det har ju inte hunnit 'hända' så mycket?" är tankar som passerat i mitt huvud de senaste dagarna. Det känns som tiden går gaaalet snabbt, men hallå det är ju faktiskt hela SJU veckor kvar! ^^ Det är bara att kämpa på. Förändringarna kommer. 
     Den här tredje veckan har vi inte direkt haft något speciellt fokus eller något vi ska sätta oss in i, utan snarare jobba vidare med de förändringar vi redan gjort. Upprätthålla våra nya vanor liksom. Och jag tycker att vi är himla duktiga på det faktiskt. Vi gör det bra. Varje dag så lagar vi bra mat, och mycket mat så vi får massa matlådor och därmed även nyttig lunch till varje dag. Och träningen är vi väldigt duktiga på att hålla i. Både Erik och jag har kört på med bara 1 liten vilodag i veckan, efter jobbet åker vi till gymmet även fast vi är trötta och jag har till och med fått ut Erik på promenader. Det tar en del tid, men vi har ju inte så jättemycket annat att lägga tiden på så det känns luuuuugnt!
 
En glad efter träning-bild och en mumsig chicken tikka masala med basmatiris.
     Den här veckan hade ändå tre rejäla höjdpunkter:
Lillebror kom på besök! På lördagen vid lunch så anlände min lillebror Jesper för att dels byta mina bildäck (det vart punka på ett av mina sommardäck så han, som jobbar på däckfirma, hjälpte mig med detta! BÄSTA♥) men sen också bara för att hälsa på och ha det gött liksom. Så vi bytte däck, vi gjorde dadelbollar, på kvällen åt vi tacos och innan vi slog oss ner i soffan med varsin liten skål popcorn framför en film så föreslog Jäps en kvällspromenad. MYSIGT.
     Morgonen efter vaknade vi alla runt 7 och så vart det pannkaksfrukost (nyttiga havrepannkakor). Sen åkte lillebror hemåt strax efter det. Det var riktigt lyxigt att få ha honom på besök tyckte jag, lite kvalitetstid med bara honom sådär.
 
Jag deltog i Cancertrampet! En av mina chefer och kollegor Jessika har tillsammans med sin bästa kompis Lotta startat ett event som de döpt till Cancertrampet. Nu för fjärde året i rad så har de bjudit in folk till att cykla tre timmar tillsammans med dom och genom att köpa sin plats på cykeln, genom att köpa lotter, sponsra med priser, köpta deras armband osv så hjälper man då till att samla in pengar till cancerforskning. Jessika har nyligen förlorat en närstående i cancer och Lotta lever med kronisk cancer. Båda två är spinninginstryktörer så de här galningarna kör med andra ord SEX stycken spinningpass på rad kan man säga. 
     I år hölls Cancertrampet på mitt jobb, på Forma Framtid och några av oss anställda delade på en cykel under de tre timmarna. Så jag cyklade alltså en timme och jag var HELT slut efteråt! Men jävlar vilken atmosfär det var, vilken pepp och vilket otroligt initiativ! 
 
Sammanlagt, inför och under den här dagen så samlades 70 148 kr in till Cancerfonden.
 
 
Erik och jag hade en tävling! Vem kan sitta längst i jägarvila?
Svaret är JAG. Hahah, ahne men vi hade planerat upp några tävlingar som ska genomföras under de här 10 veckorna och då var detta en av dom. Och min taktik var att helt enkelt sitta längre än vad Erik gjorde. MEN vad tungt det var! Jag ville ge upp efter 2,5 minut men.. alltså, vi satt i 6,5 minuter!! Benen BRANN! Hahah, usch vad hemskt det var. Och efteråt så molade det i låren, näe usch. Men jag vann! 
 
PussHej!
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet | 2021, April, Cancer, Cancerfonden, Cancertrampet, Gym, Hälsa, Höjdpunkter, Lillebror, Myskväll, Nyttigt, Spinning, Träna, Träning, Vardag | |
#1 - - Sara Ekman:

Grymma ni är :D

#2 - - Malin:

Omg så starkt gjort med tävlingen, grym du är!! :D Kram ❤️

#3 - - lisa:

Vad duktiga ni är. Avundas verkligen er verkligen :) Kram

#4 - - Annie:

Men shit vad gryymt med jägarvilan! :)
Mitt rekord är på 2 min ( kör med tung hantel då :)

Så bra gjort med cancertrampet, grymt det med :)

Svar: Men starkt jobbat att köra med hantel :D
Maolion

#5 - - lisebrevik:

Altså WOw, du er rå!

#6 - - Pauline:

bra jobbat!

#7 - - Anita :

Wow, grym du är!

#8 - - Enna:

Men alltså ni är så duktiga!

#9 - - Sussi:

Det blir oftast lättare att härda ut när man är två. Härligt att ni kan göra det ihop. Bra jobbat med cancertrampet och grattis till jägarvilavinsten ;)

#10 - - Celine:

Ni är grymma!

#11 - - Emelie Andersson :

Ni är så duktiga! Kul att ni gör det tillsammans 🥰

#12 - - Annika:

Så duktiga ni varit och så gott ni äter. Bra att cykla mot cancer.

#13 - - Annika:

Så duktiga ni varit och så gott ni äter. Bra att cykla mot cancer.

#14 - - Linnea:

Grymt bra jobbat!

#15 - - T*:

Wow SÅ duktiga ni är! Grymt!

Upp