Vecka 7, 8, 9 & 10 - Vad hände?

     Herregud vad tiden har gått snabbt! De senaste veckorna (månaderna?!) har bara sprungit iväg, med jobb, plugg (för Erik), träning, minigolf, kalas, matlagning, matcher i MarioKart och häng i solen. Vi gick på semester för ett par veckor sedan och har sedan dess flängt runt mellan våra sommarstugor och åkt på äventyr med kompisar. Just nu är vi på Öland och vilar upp oss lite innan Erik och jag ska dra vidare på roadtrip längs södra och västra kusten! 
Men först! Hallå, vad hände med vår hälsoperiod egentligen??
 
     Efter vecka 6som nu är TVÅ månader sedan!, vart vi/jag rätt nere efter det nederlaget som var vår vandring. Att vi inte klarade den 83km långa vandringen tyckte jag var riktigt tråkigt. Så de sista 4 veckorna fanns inte riktigt samma kämpaglöd, i alla fall hos mig. Sen det sista var det inte heller riktigt en utmaning längre. När sötsuget hade försvunnit och det hade blivit vardag att äta & dricka enbart nyttigt så flöt dagarna bara på, träningen rullade på hur bra som helst och vårt största fokus var väl egentligen jobb och plugg, därav filmades, fotades och dokumenterades inte de sista veckorna lika bra som de första. De sista veckorna var bara en transportsträcka till vår invägning och till vår efterlängtade pizza! Hahaha, åh som vi längtade!
 
     Förutom allt det vardagliga, vad hände under de sista 4 veckorna dårå?
Först och främst; VI KLARADE DET! Haha, under 10 veckors tid så lyckades vi undvika allt som vi hade planerat (med undantag för Valborgshelgen och en glass jag fick på förskolan där jag jobbade..) och vi höll i ordentligt med träningen. Så himla roligt! Tanitavägningen vi gjorde på gymmet visade att både Erik och jag under den här perioden hade minskat vår fettmassa, samtidigt som vi hade ökat vår muskelmassa. Precis vad vi var ute efter! Vi var båda supernöjda med resultaten och gav oss en rejäl klapp på axeln i form av pannkaksfrukost och sen pizzakväll dagen då allt tog slut. Det vaaaar så gott!
Sen åt vi ju god mat under dessa 10 veckor med! När solen kom fram kom även grillen fram och vi fuskade lite med bea till hemmagjord klyftpotatis, rostad broccoli, stekt halloumi och grillad fläskytterfilé!
     Vi hade fler tävlingar också! Första tävlingen vann ju JAG, då vi skulle se vem av mig och Erik som kunde sitta längst i jägarvila. Herregud, 6,5 minuter satt vi! Tävling nummer 2 var en femkamp som vi utförde på gymmet. 100m rodd, 100m stakmaskin, 20kcal på airbike, 6sek power peak på Wattbike och slutligen den som kunde ligga längst i planka! Erik vann varenda sabla gren och jag vart så besviken!! Rodd och plankan trodde jag faktiskt att jag skulle ta lätt, men det var inte min dag helt enkelt... 
     Tredje, sista och avgörande tävlingen, den viktigaste av alla; MarioKart! Vi har ju skapat ett spelrum med soffa och GameCube nere i källaren, så det måste utnyttjas till max. Även här har jag vunnit nästan VARENDA gång Erik och jag har spelat, så återigen trodde jag att jag hade segern som i en liten ask. Men ack, även här blev jag besegrad. Som straff kommer jag att få bära en liten vattenmelon i ryggsäcken när Erik och jag eventuellt, nån gång bestiger Kebnekaise ☺ Tjohooooo..
 
Men ah, det var det! Jag ber om ursäkt för att det vart så dåligt med uppdateringar det sista, men livet har verkligen kommit emellan! Vi är i vilket fall nöjda, och som en liten utmaning sådär i pandemitider, före sommarn och semestern så passade det oss alldeles perfekt! Att ha ett mål och något att fokusera på och jobba på tillsammans. Lära sig nya, hälsosamma recept och se över sina vanor har vi tyckt vart väldigt roooooligt :D
 
PussHej!
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet | 2021, Femkamp, Grill, Gym, Hälsa, MarioKart, Nyttigt, Pizza, Recept, Utmaning | |
#1 - - Celine:

Gud vad grymt jobbat med 10-veckorsmålet!!!

#2 - - Ida:

Men så grymma ni är som klarade det!! Välförtjänt med pannkakor och pizza sen! :D

#3 - - Emelie Andersson :

Grymt jobbat och va härligt att ni klarade de 🥰

#4 - - Hilma:

Håller med om att tiden verkligen gått så snabbt! Och bra jobbat! <3

#5 - - Malin Tarvainen:

Inte lätt att läsa det här inlägget när man är hungrig och ser bara smarriga matbilder. 😂 Men mario Kart är så grymt kul! Skulle själv kunna spela det i timmar!

Upp