Vill du också ut i världen och volontärarbeta?

     Hej Hopp allihopa! Nu är jag "äntligen" hemma från min volontärresa i Zimbabwe! Tillbaka i Sverige, tillbaka i skogen, tillbaka hos min babe ♥ Jag kom hem igår vid lunchtid efter drygt 30 timmars resande. Erik hämtade mig på tågstationen och så åkte vi direkt till Bastard Burgers för lunch, sen till Ica för att handla inför kvällen och sen var det bara myyyys hela resten av dagen som gällde! Tacos vart det till kvällsmat också, wow wow wow!
 
     MEN nu till något ännu roligare! Jag har under min resa och även innan resan fått frågor om hur jag hittat till den här platsen och hur jag gjort för att komma dit liksom. Jag har ju varit på Antelope Park innan och har ända sedan min förra resa 2017 (som går att läsa om HÄR) velat åka tillbaka någon gång! Det är verkligen en fantastisk plats och jag rekommenderar ALLA att åka dit, det är en otrolig upplevelse som inte går att jämföra med något annat. Eftersom jag redan varit där dårå så hade jag kontakt med Volunteer Encounter, som man då bokar sin volontärperiod genom! Volunteer Encounter har volontärprogram i flera olika länder i både Afrika och Sydamerika, och flera olika sådana! Wildlife, research, community, medical, hästar, havssköldpaddor, you name it! 
 
     Så är det så att du eller någon du känner är sugen på att dra ut och volontärarbeta så är det hit ni ska vända er! TIPS!!! Att boka direkt genom projektens egna anställda är också billigare än att boka genom en svensk resebyrå! För att komma till Volunteer Encounters hemsida kan ni klicka → HÄR ←. Det kommer ta er direkt till Antelope Park, där jag sammanlagt spenderat 10 veckor av mitt nu. 10 MAGISKA veckor ♥ Men är du sugen på att spana in något av alla deras andra projekt, i något annat land kanske, så är det bara att bläddra bland alternativen i menyn! För att komma i kontakt med bokningsteamet med frågor om priser, längd på resa, tips osv så är det bara att göra en enquiry på det programmet du är sugen på! 
 
Glöm inte att följa mig på instagram!
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor!!
 
Och dela gärna detta inlägget för att sprida lite resglädje ♥
PussHej
 
 
Resor, Zimbabwe 2021 | 2021, Africa, African Impact, Afrika, Antelope Park, Elefant, Elephant, Häst, Hästar, Höst, Lejon, Volontär, Volontärarbete, Volontärresor, Volunteer, Zebra, Zimbabwe | |
#1 - - Ditte:

Välkommen hem! Vilken upplevelse ! Och vilka minnen och erfarenheter du har med dig hem. Livslånga. Nu är jag tämligen åldersrik, 72 år, men har rest nästan hela mitt liv och besökt alla världsdelar utom Antarktis. Och hade jag varit yngre skulle jag helt klart velat vara med om liknande som du nu har varit. Jag har jobbat i Kina och Thailand, dock inte som volontär. Men som lärare. Och sedan har jag i olika omgångar i yngre år bott runt om i Europa och jobbat som reseledare och guide.
Afrika är den del av världen där jag varit minst. Men ett besök och en resa här finns med på min lista.
Väldigt roligt att läsa om ditt volontärarbeta. Har också läst en hel del bakåt för att se och veta mer.
Stort tack för detta.
Önskar dig det bästa.

Svar: Tack så jättemycket! Kul att du varit inne och läst, det är alltid roligt att få dela med sig av sina erfarenheter och höra om andras upplevelser :D Tack och detsamma!
Maolion

#2 - - Netti Starby:

Välkommen hem och vilken otrolig resa du har fått uppleva. Vilka härliga minnen och allt ser så underbart ut. Kramis <3

#3 - - petra:

Wow vilken resa du har gjort och minne för livet , kram

#4 - - znogge:

Välkommen hem! Jag kan tänka mig att det varit en alldeles fantastisk upplevelse.

#5 - - Celine:

Välkommen hem fina! Hoppas du haft det magiskt!

#6 - - lisa:

Vad jag avundas dig. Vilket äventyr! Helt fantastiska bilder.
Jag beundrar dig verkligen som gör volontärarbete. Det skulle behövas många många fler som dig. Kram

#7 - - Ajli Müller:

Välkommen hem till rusket, hoppas att du kommer fortsätta att mysa i det. Njuta av det. Även om du kanske inte riktigt längtat efter november, ta fasta på alla de goa grejerna. Som svennetacos ;)

svar: Exakt, overkligt! Jag förstår att det måste vara ännu mer så för dig. Och vilka kontraster!

#8 - - Emelie Andersson :

Oj vilken lång resa men mysigt att komma hem till trevligt sällskap och tacos 😍

#9 - - Jossus Travelpics:

Oj 30 timmar, vad utmattande. Men så värt det med tanke på vilken upplevelse du fått.

#10 - - Eva`s blogg:

Men va härligt att ha det som en erfarenhet och hade jag inte barn o man hade jag redan för många år sedan gjort detta, brinner för sådant ...underbara bilder ...

#11 - - Sara Ekman:

Verkar helt fantastiskt :D <3

#12 - - cassandra:

så himla coolt :)

#13 - - Annika:

Så härliga bilder och så fina bilder av giraffen och elefanten. Lyckliga du.

#14 - - Frida:

Wow ser verkligen helt fantastiskt ut! Jag hade gärna åkt på något sådant, nu fungerar det ju inte då Zoe är så liten, men jag har funderat på att ta med henne på något sånt när hon blir äldre :)

#15 - - Linnea:

Wow vad häftigt!!

#16 - - Johanna Utterberg:

Wow så häftig resa du har gjort! :) Ser underbart ut!

#17 - - Ida:

Woooow så himla coolt!! Vill verkligen volontärarbeta med djur någon gång i mitt liv!! :D

#18 - - Josefine:

Men wow vad häftigt!😍😍

#19 - - Josäfin Andersson :

nej men wow vilket äventyr!!

#20 - - Amanda (Swedish Passport):

Nej men alltså wow vilket äventyr du varit på! :D

Upp