Big boy Jecha

     För första gången sedan jag kom hit ligger jag i sängen utan att känna ett uns av trötthet. Massa tankar, idéer och planer snurrar i mitt huvud; saker jag ska fixa innan jag åker, saker jag ska göra när jag kommer hem och saker jag vill få gjort överlag osv. Allt från jobbrelaterade grejer och plugg till vad jag ska hinna göra imorgon före frukost, till vad jag vill skriva ner i min dagbok och när jag ska hinna läsa nästa kapitel i min bok. Allt möjligt sånt där, runt runt runt runt. Det är väl för att jag åker så snart...

     Jag skrev ju senast i morse att jag kände mig redo mentalt att åka hemåt, men nu när jag bara är några timmar närmare avresan så känns det som jag får ett hål i hjärtat vid tanke på att jag ska lämna Afrika igen och alla djur och alla som jobbar här... Åh vad jag önskar att världen vore lite mindre, så jag kunde svänga förbi här över en helg och umgås lite liksom! 
     Innan middagen spelade kökspersonalen på trummor, sjöng och dansade. Otrolig stämning var det, något jag verkligen saknat sen jag var här 2017! All den glädjen i kombination med insikten av att jag så snart ska åka härifrån gjorde mig alldeles tårögd. För mycket att hantera på en gång.

Aja, här kommer två otroliga bilder för att lätta upp lite. Med stora elefanten Jecha och Elephant Handler Gerald!
(null)
(null)
PussHej
♥️


Zimbabwe 2021 | |
#1 - - Josäfin Andersson :

åhh så fin!

Upp