Bland det värsta jag upplevt

     Igårkväll dog en av hästarna. Willem och Marleen kom till oss när vi åt middag och berättade att Vice hade misstänkt kolik och att de i närmare 6 timmar gått runt med honom och sett till att han inte la sig ner, men han blev liksom aldrig bättre. Nedan kommer jag dela med mig av sidorna jag skrev efter all tumult sent igårkväll och jag varnar för att det kan vara jobbigt att läsa. Både pga min handstil och sen innehållet i sig 🙃 Idag har vi varit väldigt nere allihop. Jag bröt ihop totalt en stund när minnesbilder från igår flashade förbi i hjärnan. Det var en väldigt traumatisk upplevelse som jag hoppas att aldrig behöva vara med om igen. 

     Så innan ni läser nedan: Vice heter hästen som inte överlevde. Willem, Abisha och Tom jobbar med hästarna. Marleen jobbar i köket och är gift med Willem. De andra som nämns är volontärer. 

(null)
(null)
(null)
Så ja, idag är en tung dag. Och vädret matchar humöret med moln, vind och lätt regn.
Pusshej 
♥️


Zimbabwe 2021 | 2021, Africa, Afrika, Antelope Park, Häst, Hästar, Höst, Resa, Resor, Volontär, Zimbabwe | |
#1 - - Ajli Müller:

Usch, vad hemskt, jag kan knappt föreställa mig... stora djur som är så hjälplösa... skickar tröst och kram.

Upp