Passerat Halvlek

     Mer än två veckor har gått sen jag kom hit och om mindre än två veckor är jag hemma igen. Wow. Sjukt..

     Anyway. Sedan vår traumatiska kväll i söndags har vi alla försökt att jobba på som vanligt och det känns som det var det bästa för oss alla. Redan i måndagskväll satt alla, inklusive Willem och pratade, skojade och skrattade precis som vanligt. Willem frågade oss allihop om vi ville med på en ridtur i solnedgången på måndagen för att stötta honom i detta och för att vi skulle få en bra upplevelse med hästar igen så snabbt efter som möjligt antar jag.  Eftersom det vart kallt & blåsigt & lite regnigt de två senaste dagarna fanns det ingen solnedgång att titta på, men det var en otrolig ridtur ändå med lite regnstänk i ansiktet och bara goa människor (och hästar!) ♥️


     Som sagt, de senaste dagarna har inte bjutt på så trevligt väder. Vi har frusit galet mycket och klätt oss i lager och värmt upp oss inifrån med varma drycker (igårkväll med Gin & Tonic). Men ikväll ska molnen förhoppningsvis börja försvinna och vi har snart tillbaka vår 30°C värme! 

(null)

     Hur mår jag då? Hela måndagen kände jag mig riktigt dämpad men ridturen gjorde verkligen sitt för att få humöret att vända uppåt. Jag känner mig så trygg bland hästarna (för det mesta) nu och jag kan sadla min egen häst, kontrollera den när vi är ute och lugna den om den blir för exalterad 😄 Jag har fortfarande inte klarat att galoppera kontrollerat och jag har inte provat mer än en gång, men jag är inte så sugen heller... otäckt 

     Igår efter frukost började jag må så fruktansvärt illa. Jag tror jag vart lite väl hård mot min IBS-mage det senaste. I vilket fall blev inte illamåendet bättre av att aktiviteten efter frukost var Lion Feeding & Enclosure Cleaning. Så där stod jag med spyan påväg och hjälpte till att stycka en död ko. Jag vart med en stund men tillslut blev jag yr och fick ont i huvudet så jag gick tillbaka till Camp. Jag låg på sängen i 2 timmar till lunchen. Efter lunchen mådde jag lika illa så jag stannade på rummet. Jag somnade och sov i 2,5 timme.. Jag behövde nog den vilan! 

     Men idag mår jag bra, startade dagen med lite träning inne på rummet och sen har vi jobbat på som vanligt hele dagen, det har blivit varmare ute och nu ska vi äta middag!

 

PussHej

♥️

 

Zimbabwe 2021 | 2021, Africa, Afrika, Elefant, Häst, Resa, Resor, Volontär, Volontärarbete, Volontärresor, Zimbabwe | |
Upp