Så lite kvar nu!

     Min sista fredag här i Zimbabwe, på måndag flyger jag hemåt igen! Tänk att en månad kan gå så fort, men jag har fått va med om så mycket! Otroligt.

     Dagen började tidigt som vanligt, jag har råkat fått in en vana att vakna redan vid 5-tiden, utan larm. Så tills första aktiviteten börjar vid 7 skrev jag lite dagbok och började plocka fram grejer att packa neeeer. Skrev även listor på saker jag ska göra innan jag lämnar AP. Produktiv morgon ändå! 

     Första aktiviteten för dagen vart för mig Lion Check. Jag, Tino & Patrik stod i bak på pickupen och räknade alla lejonen och såg till att de var vakna. Sist jag var här upptäckte man en hane som dött under natten när de gjorde Lion Check, så man vill verkligen se till att varje lejon ger någon typ av livstecken. 

     Efter frukosten med toast & stekt potatis (som jag nu ätit varje dag i nästan en månad) fortsatte jag med mina "ärenden" innan det var dags för Snare Sweep. Vi hittade inga snaror meeeeen miljarder gräshoppor och en sköldpadda!

 

     Jag fick en stund över innan lunch så den spenderades vid poolen med en podd! Lunchen bestod av stekt potatis (igen) och friterad fisk. Och nu ska vi upp till lejonen och göra leksaker åt doooom! Behaviour Enrichment kallas det, lite extra stimulans liksom. Ska bli kul!


PussHej

♥️

 

 

Zimbabwe 2021 | Afrika | |
#1 - - Ajli Müller:

Underbart, vad spännande att titta till lejonen och göra leksaker åt dom!

Upp