Nästa resa är bokad!!

     ... och den drar igång i övermorgon! ^^
Yes, på torsdag blir jag upphämtad direkt efter jobbet av Erik & hans mamma för att bli skjutsade till tågstationen. Erik och jag ska på söndag flyga till Polen! Så tills dess att planet går ska vi alltså ha en långweekend i huvudstaden, det ska bli så mysigt! För Erik blir det första gången utomlands sedan före pandemin och för mig blir det första gången någonsin i Polen, samt vår första utlandsresa tillsammans. Äntligen! ♥
 
     Första stoppet blir då alltså Stockholm i tre nätter. I Polen ska vi först till Kraków, också tre nätter. Och sista anhalten är Gdańsk, också i tre nätter! Hittills har vi inget planerat alls, förutom en dag i Auschwitz när vi är i Kraków. Med andra ord får ni mer än gärna komma med tips och förslag på saker vi borde besöka både i Stockholm och Polen! För vi har verkligen inga planer! 
     Både i Kraków och Gdańsk har vi löst boende via Airbnb, hur smidigt (och billigt!) som helst! Ska bli skönt att liksom få sin egen lilla lägenhet på båda ställena. I Stockholm ska vi bo på ett litet "hotell" som heter Den Röda Båten. Det verkar huuuur mysigt som helst och ligger tydligen väldigt centralt, perfekt för oss som vill hinna se så mycket som möjligt!
 
     Såatteeee, nu sitter jag såhär mindre än 2 dygn före avresa och har precis skrivit klart packningslistan! (samtidigt som jag försöker plugga matte) Det har varit lite väl mycket att göra det senaste så jag har inte tagit in att vi ska åka så pass snart och vara hemifrån så pass länge. Men men, det känns nog bättre såfort jag börjat packa! Så brukar det vara :) Än mer när vi sitter på tåget upp till Stockholm. Åh, vad jag tycker om att vara påväg. Att sitta på tåget, flyget eller bussen och veta att det får ta den tid det tar, man kan inte påverka något alls och nu är man påväg bort, till något nytt, något annorlunda. 
 
 Hoppas ni vill hänga med på även den här lilla resan!
Jag kommer försöka uppdatera även här men annars får ni gärna följa oss på instagram!
 
PussHej
 
 
Livet, Resor | 2022, Polen, Resa, Resor, Stockholm | |
#1 - - Annie:

Så kul att du har en resa bokad! :) *ler*

#2 - - Enna:

Kul att ha något att se fram emot :)

#3 - - Sussi:

Så härligt med en resa! Jag har varit i Gdansk några gånger men mest hängt i gamla stan. Så himla fint där..
Njut och ha det så bra.

Upp