Åk och rädda sköldpaddor!

Hörni, kolla här...
 
     ... jag fick ett mejl härrom dagen från företaget jag volontärarbetade hos förra vintern; Archelon. De söker desperat efter volontärer nu till de kommande månaderna, från och med typ imorgon och framåt. Archelons Sea Turtle Rescue Center, som ligger strax utanför Aten i Grekland, är som ett litet sjukhus för havssköldpaddor som är skadade eller sjuka. Archelon styrs av vissa anställda såklart men jobbet med sköldpaddorna sköts till 95% av deras volontärer, de skulle aldrig klara sig utan dom. Om du är intresserad av djur och skulle kunna tänka dig att jobba med dom, eller om du bara vill komma iväg och/eller göra en god gärning så rekommenderar jag starkt att åka dit! Eirinin och Mike, som jobbar där varenda dag, är fantastiska människor som kommer se till att du får världens bästa upplevelse och lär dig massor om djuren och även Grekland. De gör fan allt för sina älskade volontärer, är man där så känner man verkligen att det man gör är värdefullt och du kommer verkligen att känna dig uppskattad och sedd. ♥ 
 
     På plats finns det just nu 25 stycken sköldpaddor under behandling som på riktigt riskerar att inte överleva om det inte finns folk på plats som kan hjälpa dom. Havssköldpaddor lever i varma klimat och flyttar söderut under vintern då det är för kallt för dom i Grekland vid den här tiden på året. Men the Rescue Center ligger i Aten, det är vad vi har att jobba med och därför är det så kritiskt just under vintern för allt jobb måste skötas snabbt och effektivt så djuren ska slippa vara utanför det varma vattnet i sina tanks under en för lång tid. Sakerna tar den tiden det tar, det är inte stressigt på det sättet för hellre att man gör ett bra jobb än att slarva bara för att det ska gå fort. Men då vill man gärna ha många händer som kan hjälpas åt.
 
     Jag fick vara med om att tre sköldpaddor dog när jag var på plats. Det gjorde ont i hjärta och själ att se Eirini och Mike så ledsna och det var så jävla tungt att jobbet vi gjorde ibland inte räckte till. MEN när jag kom hem och det började bli varmare i Grekland kunde de börja släppa ut sköldpaddorna som var tillräckligt friska för att klara sig i det fria. Så jag har även suttit hemma och gråtit av glädje när jag läst framgångshistorier och sett bilder & filmer från releaser av skölpaddor som jag var med och fucking kämpade för. Det har varit fantastiskt!
 
     SÅ: Om du är intresserad av detta så tycker jag ABSOLUT du ska höra av dig till Archelon och anmäla dig som volontär! Det behöver inte vara hela vintern, kanske bara några veckor? De behöver all hjälp de kan få! Vill du ha mer information så finns jag här och svarar på alla frågor och kan även hjälpa dig kontakta Archelon om det känns lite krångligt! Dela gärna det här inlägget också. Detta ligger mig varmt om hjärtat, Archelon är en fantastiskt organisation och jag vill verkligen se att de reder ut den här säsongen också!
 
KRAM PÅ ER OCH TACK FÖR ATT NI LÄST ÄNDA HIT
DELA GÄRNA!
 
 
Grekland 2019 | ARCHELON, Aten, Grekland, Havssköldpadda, Havssköldpaddor, Sköldpadda, Sköldpaddor, Volontär, Volontärarbete | |
#1 - - Ylva:

Det låter ju fantastiskt! Inte för att jag kan åka, men jag trodde inte att de hade så svårt att få tag i folk. Hoppas att det går bra nu i vinter!

#2 - - Sara Ekman:

Åh så himla fint verkligen, hoppas detta inlägg får någon att åka dit som volontär <3<3 Själv har jag inte möjlighet :,(

#3 - - Netti Starby:

Jättebra att du lyfter ämnet och hade jag haft möjlighet skulle jag jätte gärna resa dit för att hjälpa till! <3 Kramis

#4 - - Jeanette:

Alltså wow vilken upplevelse det där måste vara! Hade så gärna åkt dit, om jag var yngre och inte hade så mycket som höll kvar mig här i Sverige. Men hoppas verkligen att dom får in många volontärer :)

#5 - - znogge:

Vilka fantastiska insatser de gör! Vi besökte ett sådant centra i Brasilien och det var mycket intressant!

#6 - - Alice:

Åh, det låter ju verkligen som en fantastisk grej att göra, så himla bra! <3

#7 - - Malin Svensson:

Åh vad jag önskar att jag hade möjligheten att åka och hjälpa till sådär!! Verkligen wow för människor som brinner för detta och hjälper till att rädda så fantastiska djur ❤️ Kram

#8 - - astrid:

Vad fint av dig att dels volontärarbetar och dels dela detta inlägget för att uppmärksamma!

#9 - - Emma Engström:

Volontärarbete är ju verkligen så himla fint och bra alltså! Himla fint av dig att dela med dig av detta <3 KRAM

#10 - - Ariel C:

Åååh så bra du skriver om dette! Det er virkelig viktig arbeid 💕

#11 - - Caroline :

Så häftigt!! Grymt jobbat av dig.

#12 - - Emelie Andersson :

Åh vad gulligt och vilket engagemang 😃 så fint att hjälpa sköldpaddorna ❤️

#13 - - Pauline Hurtig:

men åååh vilken dröm, hade lätt åkt om de inte vore för familjen och jobb

#14 - - Julia Svensson:

Åh wow så fint!!

#15 - - Tina:

Åh så fint inlägg! Vilken skillnad dom gör, så hjälpande!! Vad hemskt alltså! Hoppas verkligen de finns några vänliga själar där ute som åker dit och blir volentär och hjälper dom! Så bra att du lyfter fram detta fina du!❤️

#16 - - sara:

Det hade ju varit en otroligt spännande upplevelse att få göra det! Men med familj och två små barn har man ju tyvärr inte den möjligheten..

#17 - - Anita:

Men WOW, vilken mäktig och viktig grej... <3

Svar: Verkligen!
Maolion

#18 - - Ama de casa:

Sååå himla bra att det finns såna eldsjälar som gör allt för djuren. Häftigt att ha jobbat där också!

Svar: Ja, det är fantastiskt!
Maolion

#19 - - Sarah:

Förstår att det gjort dig glad att se att det har gått bra för sköldpaddor du varit med och hjälpt :)

#20 - - Johanna Utterberg:

Alltså wow så häftigt det måste ha varit att få rädda och hjälpa dem där på plats! Jag har själv sett sköldpaddor i Grekland när de kläcks ur äggen på stranden och de små tar sig ner till vattnet, så fin stund att bara uppleva. Önskar att jag hade möjlighet att dra iväg dit! <3

Kram

#21 - - Louise:

Men åh vad fint hade jag kunnat hade jag gärna gjort det! <3

#22 - - Jasmine:

Ett så speciellt inlägg. Fint att du delar med dig och uppmuntrar intresserade att engagera sig. <3

Svar: Tack för din kommentar.

Kram

#23 - - Ullie:

säkert ett roligt arbete o vva me o arbeta där
men så sorgligt att se dem dö usch ja är för känslig för sånt

#24 - - Pauline Hurtig:

älskar sköldpaddor

#25 - - elin cecilia:

men gud så mysigt och vilken bra grej :D

#26 - - Julia Svensson:

Åh wow så fint!! Viktigt

Upp