Måndag

God afton!
 
     Sååå måndag, ny vecka och nya saker på G. Eller ah, vart inte så mycket planerat idag, men jag har fått lite kul gjort! Dagen började som vanligt med att jag väckte barnen och hjäpte till att göra de redo för skolan! Sedan städade jag efter morgonkaoset, åt min frukost och gick och la mig igen. Jag är fortfarande inte alls i form så när jag blev ledig gick jag och sov i två timmar till. Välbehövligt! När jag väl vaknade kände jag mig relativt utvilad, så jag kände att jag hade energi nog att åka och hitta på något. Jag har ju mitt mål den här veckan att göra något nytt varje dag. Så jag hoppade på tunnelbanan till Victoria, klev av och gick till Joe & The Juice för att köpa något nyttigt som boostade kroppen lite nu när jag är så ofrisk. På vägen dit gick jag förbi en cool byggnad, som massa folk stod och fotade och gick in i för att kika. Så jag blev nyfiken, fotade den och gick in jag med. Det visade sig vara Westminster Cathedral, haha. Så nu har jag sett den!
 
     Det var såååå fint där inne. Så stort och så många fina detaljer. Förutom den stora delen med massa stolar och det så fanns det, längs med sidorna i katedralen, små kapell med olika syften dit man kunde gå in och, jag antar, be för något speciellt. Alla dom kapellen hade olika stilar och såg olika ut, där gick att tända ljus och det fanns bänkar att sitta vid. Katedralen hade även en bikt som var öppen just när jag var där, så där satt folk och köade för att få bikta sig. När jag gick förbi hördes en kvinna gråta och vara väldigt upprörd där inne i lilla bikten... Det var intressant att få se något så olikt allt jag sett hittills och jag tyckte det var så kul att se hur likt det var Varnhems Klosterkyrka som jag var och kikade på i somras tillsamans med mamma och Hannes! Häftigt. Älskade att det var så tyst och stilla där inne och en kände sig lite som "hemma", även fast jag inte alls är kristen så är ju en kyrka en kyrka liksom. Det kändes inte som jag var i London, utan bara i en stor kyrka, som kunde stått vart som helst egentligen.
 
     Sen köpte jag min juice och medans jag drack den vitaminbomben passade jag på att ringa för att boka tid till att skaffa mig ett National Insurance Number. Jag satt i kö i 17 år och när jag väl kom fram så ansåg de att jag skulle vända mig någon annanstans och ringa ett annat nummer. Det får vänta, jag ringer sen, tänkte jag och kom på nu att jag fortfarande inte ringt... Får hamna på Att Göra-listan imorgon! Så. istället för att ringa knallade jag till Buckingham Palace! Så jag har sett två nya saker idag, och druckit en ny juice på Joe´s, haha. Buckingham Palace vart väl inte superspännande, det såg ut som det gjorde när jag var här för sex år sedan med.. Jag ska försöka ta reda på när de har hela den där vaktparaden och åka dit då någon gång, kan tänka mig att det är lite mer spännande då!
 
     Efter två timmat i centrum åkte jag hemåt, köpte lite medicin och så jobbade jag från 14.00 till 20.00. Det vart vässande utav barnens alla pennor, bad av barn, middag, läxläsning, kalas för vår kock, lite städ, sen tandborstning och nattande. Nu vart det ett ganska långt inlägg för en egentligen ganska händelsefattig dag, haha. Men så äre! Hoppas ni får en superbra vecka!
 
PussHej
 
Au Pair, London Life | Au Pair, Buckingham Palace, Joe & The Juice, London, Westminster | |
#1 - - Annika:

Oj så fina bilder från kyrkan, Buckingham Palace har jag också sett. Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

#2 - - sara:

Kul att se lite byggnader, hoppas du mår bättre snart :)

#3 - - Sarah:

Det ser verkligen fint ut därinne i katedralen :)

#4 - - Carolina:

Skulle inte vilja säga att du hade en händelsefattig dag. Låter roligt att få uppleva lite nya saker samt se på saker du tidigare har tittat på. Jag måste rekommendera St Pauls Katedral i London. Fantastisk Katedral :D <3

#5 - - Josäfin Andersson :

Så härliga bilder :D

Upp