Roadtrip till Gotland- Del 2

.... Efter 2 nätter i Visby var det dags för nya äventyr! Erik och jag hoppade in i bilen och körde norrut. Första kvällen hade vi tänkt använda kokplattan till att laga nån god middag och sitta på en strand i solnedgången och sen krypa in i tältet ♥ Tyvärr fanns inte gasol till just vårt "utekök" NÅGONSTANS så vi fick åka till Ica och leta efter någon färdig baguette eller sallad (de brukar va ganska goda!). Men kräsen som jag är fanns där inget i min smak och det slutade med att vi åkte och beställde mat på Max! Hahaha ^^ Men men, mat fick vi! Och i mörket satte vi sedan upp vårt lilla tält intill några träd, precis vid stranden och så somnade vi till ljudet av vågor.

Vår första tältplats var inte så långt från Visby, i Själsö en liten bit från Själsö Hamn. Känslan att öppna det kvava tältet på morgonen är otrolig när man känner den svala morgonluften och så såg en havet det första en gjorde. Wow. Frukost åt vi i våra solstolar, mackor med skinkost och så lite frukt och juice.
     Efter att vi packat ihop vår lilla campingplats körde vi mot Fårö! På vägen dit stannade vi till vid Hangvar kyrka för att gå in och ta en bild till Eriks kompis Martins instgramkonto @sverigessamstakyrkplatser, lite kul ju. Innan färjan till Fårö fikade vi på Rute Stenugnsbageri i Lärbro och träffade Lisa Anckarman (ett möte tydligen värt två sidor i min dagbok). TÄNK att det kan vara så gott med stenugnsbakade bullar, wow. Sen var det tillslut dags för färja och Fårö! Åh, så mysigt.

Direkt när vi kom till Fårö åkte vi till Digerhuvud, ett raukområde, och strosade runt bland alla stora, coola, vita raukar. Det var ett riktigt häftigt landskap och det fanns ju HUR MYCKET SOM HELST. Det var en riktigt lång kustremsa med raukar^^  Stopp nummer 2 på Fårö var Sudersannas Bar & Grill på Suderstand. Riktigt goda burgare, otrolig miljö meeeen tråkigt väder, så vi var inte där så länge. Istället åkte vi för att leta upp ett nytt ställe att tälta på! Vart vi än åkte var det naturreservat, skyltar med "Camping förbjuden" eller att man inte fick parkera över natten... Tillslut vart vi leds på att leta, så vi åkte tillbaka till Digerhuvud,  parkerade bilen och knallade rätt ut i skogen tills vi kom till gränsen för naturreservatet och satte upp tältet där, haha! Det vart en jättebra plats ♥ Detta var en fredagkväll så vi lagade tacos på "gasolkokplattan" och åt det i solnedgången intill haaaavet! Sen somnade vi efter en runda kortspel i tältet och något avsnitt Vänner på iPaden. MYS.

Dag 3 på vår roadtrip lämnade vi Fårö och dagen spenderades i Blå Lagunen. Ett kalkstensbrott med otroligt fint, blått vatten och däääär kunde vi bada och sola och ha det gött kan jag lova. WOW, vilken härlig dag det var ♥ Där passade vi på att tvätta oss ordentligt också med vår utomhustvål vi hade köpt ett par dagar tidigare, kändes fräscht! Till kvällen kom det jobbiga tältplatsletandet igen och efter 1,5 - 2 timmar gav vi upp och slog upp tältet i Hall-Hangvars Naturreservat... Naturen hämnades med en gång med oändligt många myror, flugor i mängder, den fina stenstranden var FULL av spindlar och jag blev ordentligt biten av en myra. FYFAN vad det gjorde ont!! Jag hade märke efter det i veckor!
     Så Dag 4 packade vi snabbt ihop och åkte därifrån... Vi hittade en jättefin sandstrand, Ihreviken, där vi solade och badade tills det var dags för lunch → Gotlandsvåfflan. Efter det åkte vi tillbaka till Visby och Eriks föräldrar, spenderade resten av dagen där med dom och följande dag åkte vi hemåt!

Det var en riktigt mysig och rolig trip!
Hoppas på fler utflykter under 2021 sen!
PussHej
♥️

Ut På Tur | 2020, Fårö, Gotland, Roadtrip, Sommar, Tält, Visby | |
#1 - - Emelie Andersson :

Det är så otroligt vackert på Gotland och er trip verkade ju så fin 🥰 vilka härliga bilder!

#2 - - Carolina:

Låter/ser så härligt ut! Gotland är ju hur fint som helst dessutom :D

#3 - - Carolina:

#4 - - lisa:

Vad mysigt det ser ut, underbara bilder :)
Det är så fint på Gotland :)

Kram

#5 - - Terese:

Så underbara bilder, så roligt att göra sådant tillsammans!!
Kramis

#6 - - Carro:

Men så härligt! 💕

#7 - - Pauline:

åh så härligt, mysigt och vackert!

#8 - - petra:

Detta ser ju helt underbart ut, vill oxå till Gotland ngn sommar, kram

#9 - - My:

Men åh så himla härligt!!! Nu längtar jag till sommaren igen!!!!

#10 - - cassandra:

så härliga bilder :D

#11 - - Enna:

Så härliga bilder och en roadtrip är alltid kul :)

#12 - - Annika:

Vilka härliga bilder från Gotland, och fina bilder på er två. Önskar dig en mysig 4:e advent.

#13 - - Sara Ekman:

Åh så härligt och vilka underbara bilder <3

#14 - - Linnea:

Vill också besöka Gotland nån gång, har aldrig varit där :)

#15 - - Beatrice Jakobsson:

Vad mysigt!! Älskar att bo här på Gotland!

#16 - - Johanna Utterberg:

Låter som en riktigt mysig tripp här på öjn. Glad att få bo och leva här varje dag <3

#17 - - Flisan:

sv: ja helt galet bra!

Så härliga bilder :D

God Jul <3

#18 - - Frida:

Ser verkligen så mysigt ut!