Mer London

     Så mycket jag såg av London denna helgen såg jag nog inte på hela min au pair-tid typ. Jo, det gjorde jag, men vi turistade verkligen gärnet och Julia hade ju ställen hon ville åka till där jag aldrig vart så det var kul!! Ssen blev det ju intensivt på ett sätt som jag inte turistat i London förut, nu var vi bara här i tre dagar och ville ju utnyttja tiden så bra vi kunde medans jag tidigare chillat runt och bara gjort liiite turistande varje gång eftersom jag ändå bodde där liksom. Men nu så!
 
     Lördagen vart händelserik! Efter en morgon med buss och strosande genom Convent Garden & China Town hamnade vi på ett brunchställe i Soho där vi åt pannkakokr med chokladsås och kanderat hasselnötsströssel. Alltså DRÖM. Det var så gott, och precis vad vi behövde. En är inte turist i storstad utan brunch och en latte ♥ Muuuums! Vi slängde i oss maten och sen körde vi bara på, haha. Men alltså inte stressigt, utan bara att vi hade mycket vi ville se men samtidigt inget planerat direkt så vi hamnade där vi hamnade och tittade på allt som vår uppmärksamhet drogs till. Så vi såg mycket fast under goa förhållanden med en chill inställning. Hahaha, Julia du var perfekt att turista med. Vi gick i små mysiga bookshops med gamla coola böcker, myste runt i Convent Garden, strosade genom Jubilee Market, vi shoppade på PickNWeight och framåt eftermiddagen åkte vi till Camden, där jag aldrig varit förut!
     Hur jag kunde missat Camden is beyond me, där fanns ju så mycket kul! Coola hus, najs barer, marknader och framför allt; ett stort område med MASSA matstånd. Jag levde för detta. Jag fick provsmaka så mycket mat och det vaaaar så gott. Här åt vi en sen lunch och bara njöt innan vi fortsatte att se oss omkring och shoppa lite. 
 
     Tillslut valde vi att ta varsin drink på en bar för vi visste inte vad vi skulle göra resten av kvällen. Men vi blev inte långvariga på den baren för ganska snabbt lyckades Julia googla upp ett ställe som hade en stand up-show den kvällen. Så vi drog dit, skrev upp oss på listan och sedan gick vi till en resturang för att vänta på att stand upen skulle börja. Vi åt inte mat där, men vi åt efterrätt och drack varsin drink, hehe. Vi gick på stand up, vilket var riktigt trevligt och härligt att bara råka hamna på en random pub sådär liksom helt oplanerat! 
     Efter "showen" tänkte vi att vi skulle börja dra oss hemåt för att komma i säng i lagom tid så vi kunde utnyttja morgondagen till fullo. Klockan var nu 22:25. När vi försökte komma hem sååå upptäckte vi långsamt att vår tunnelbanestation var stängd.. Men det tog ett bra tag innan vi insåg detta och hemfärden som egentligen borde tagit 30 minuter tog istället 2,5 timmar och vi var inte tillbaka i Whitechapel förrän klockan 01:00.  Det var inte riiiktigt vad vi hade räknat med^^ 
 
     Sen kom söndagen till sist och vi hade några timmar kvar att spendera i London, inte riktigt lika pigga som vi hade räknat med ^^ Den här dagen var det mest shopping som gällde och det var rätt najs att bara gå runt och kika på grejer. Hamnade på ställen vi aldrig gått till med flit. Det är så mysigt i London att bara gå runt eller välja att gå någonstans men så ser man något som verkar coolt längs vägen och så smyger man in och får en chock, för det var på något sätt precis där jag ville hamna. Det gillar jag med större städer, fast en weekend räcker :) 
 
PussHej!
 
 
Resor | 2020, England, London, Resa, Shopping, Turist | |
#1 - - Heléna:

Härliga bilder och det låter som en riktigt lyckad helg! Kram 💖

#2 - - Anita:

Fina bilder :D :D

#3 - - Emma Engström:

Så mycket mumsigt och roligt ni fått vara med om och sett! Haha, jaa hemfärden kanske inte blev som tänkt :'D Men låter verkligen så kul! London är ett måste nu, haha <3 KRAM

#4 - - Ullie:

men vilka härliga bilder syns att ni hade mysigt

#5 - - Josäfin Andersson :

men WOW så härligt!!!

#6 - - Ama de casa:

Man hinner mycket på kort tid om man bara kämpar lite :-D

#7 - - Johanna Utterberg:

Så härliga bilder och låter som om ni har haft det härligt! :)

#8 - - enna:

Men åh vad härligt! Alltid gott med brunch :)

#9 - - Flisan:

Sv: jag med!

Älskar London :D

#10 - - Flisan:

Sv: jag med!

Älskar London :D

#11 - - Sara Ekman:

Åh så mycket kul ni gjorde <3

#12 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Kul med turistandet och kul att ni hann se så mycket :D

#13 - - My Nordqvist:

Åh vilken underbar helg :D

#14 - - Amanda (Swedish Passport):

Men alltså åh så sugen jag blev att åka till London nu! och köpa kläder på "lösvikt", hur bra idé? :D

#15 - - Frida:

Ser SÅ nice ut, och jag älskar Camden!

#16 - - Jasmine:

Vilken helg! Kul att du delar med dig.

(Sent) Svar: Tack för din kommentar. Fler inlägg om våra dagar på Hawaii Big Island kommer att publiceras. :)

Kram

#17 - - Angelix:

Vilka härliga bilder!

#18 - - Jessica:

Vilken härlig resa du beskriver, kan ta ett tag innan vi får resa igen 😉

#19 - - MK:

Så mange fine bilder, og virker som du storkoste deg masse :) Gøy med litt nye opplevelser :D

#20 - - Emma Engström:

Kikar in och hoppas det är bra med dig och att du haft en bra påsk! KRAM <3

Upp